The Audit Office, in 2 minutes

Welcome to the Sindicatura de Comptes de Catalunya, the Public Audit Office for Catalonia, an institution set up under Catalonia's Statute of Autonomy of 1979 and the external auditor of the accounts, financial management and efficiency of the Government of Catalonia (Generalitat), local government and the rest of Catalonia's public sector. The way the functions of the Public Audit Office are defined in the Statute of Autonomy currently in force emphasises the essential characteristics of our institution: it is an audit institution because its role is to audit the monetary and financial management of public entities, verify their compliance with the law and evaluate the efficiency and effectiveness of their operations; it undertakes external audits because it acts independently of the Government and, although it does report to Parliament, it has full organisational, functional and budgetary autonomy; and its powers cover the entire public sector of Catalonia, composed of the Catalan Government, local government, and all the organisations controlled by them.

+ Read more

News News

El síndic major assisteix a la presa de possessió dels nous membres de la Sindicatura de Comptes del Principat d'Astúries

Roberto Fernández serà el nou president de la institució

Barcelona, 12 de abril de 2019

El síndic major, Jaume Amat, ha assistit a la presa de possessió dels tres nous membres de la Sindicatura de Comptes del Principat d'Astúries, que ha tingut lloc avui a la seu de la Junta General d'Astúries, l'assamblea legislativa de la comunitat.

Roberto Fernández, Eduardo Rodríguez i Manuel Fueyo han pres possessió avui com a síndics de la Sindicatura de Comptes, en substitució dels qui han comandat la institució els darrers anys: Avelino Viejo, Miguel Ángel Menéndez i Antonio Arias.

El fins ara cap del gabinet tècnic de la Sindicatura, Roberto Fernández, serà el nou síndic major. Roberto Fernández ha estat professor associat d'Economia a la Universitat d'Oviedo i els darrers sis anys ha treballat en estreta col·laboració amb Avelino Viejo, a qui ara substituirà.

Manuel Fueyo era fins ara director de fiscalització de la Sindicatura. Per últim, Eduardo Rodríguez ha estat regidor i professor de la Universitat d'Oviedo.

L'acte de presa de possessió dels tres membres de la Sindicatura de Comptes ha comptat amb la presència del president del Govern d'Astúries, Javier Fernández, i d'altres autoritats autonòmiques, locals i militars.

Latest reports Latest reports

Informe 12/2019