Comiat dels síndics De Vehí i Ros al ple de la Sindicatura de Comptes

BARCELONA, 10 de gener.- El ple de la Sindicatura de Comptes de Catalunya, el primer d¿aquest any 2007, ha celebrat avui una sessió particularment emotiva amb el comiat de la síndica Montserrat de Vehí i el síndic Jacint Ros i Hombravella, que posen fin a una etapa de sis anys com a membres del ple de la institució fiscalitzadora catalana.

El síndic major, Joan Colom, ha fet entrega als síndics sortints -que seran rellevats formalment el proper 16 de gener, quan prenguin possessió els nous síndics designats pel Parlament- d’una distinció commemorativa en reconeixement a la seva trajectòria a la Sindicatura de Comptes. En nom de tota la institució, el síndic major ha lamentat la seva marxa i ha agraït la feina de De Vehí i Ros “en moments particularment difícils de la institució”. Així mateix, ha reconegut el seu suport i col·laboració en el procés de renovació engegat a la Sindicatura ara fa tres anys (v. parlament sencer ).

De Vehí i Ros ocupen els seus càrrecs en funcions fins que el proper dimarts tingui lloc l’acte de presa de possessió dels síndics que els rellevaran al ple de la institució. El ple del Parlament va aprovar, en sessió celebrada el passat 21 de desembre, la designació de Jaume Amat i Reyero i Jordi Pons i Novell com a síndics de la Sindicatura de Comptes.

Jacint Ros i Hombravella, catedràtic d’Economia de la UB i la UAB, deixa la Sindicatura en haver complert un mandat de sis anys com a membre del ple de l’òrgan fiscalitzador, al qual va arribar el 25 d’octubre de l’any 2000.

Montserrat de Vehí, inspectora de Treball i Seguretat Social, haurà complert gairebé sis anys al ple de la Sindicatura, ja que va ser nomenada síndica el 21 de febrer de 2001.