Acte de presa de possessió de tres síndics de la Sindicatura de Comptes dijous al Parlament

Jaume Amat i Jordi Pons són noves designacions, mentre que Enric Genescà repeteix en el càrrec

BARCELONA, 15 de gener.- El Parlament de Catalunya acollirà el proper dijous l’acte de presa de possessió de tres membres del ple de la Sindicatura de Comptes de Catalunya, que encapçala Joan Colom com a síndic major de la institució.

Els tres síndics encetaran formalment dijous el seu mandat a la Sindicatura de Comptes per un periode de sis anys, d’acord amb la llei reguladora de la institució fiscalitzadora, i després que el ple del Parlament els hagi designat per al càrrec en la seva sessió del passat 21 de desembre, quan van ser escollits com a síndics Jaume Amat i Reyero, Jordi Pons i Novell i Enric Genescà i Garrigosa per majoria qualificada de la Cambra.

L'acte, que tindrà lloc dijous 18 a les 10.30 hores al despatx d'audiències del Parlament , serà presidit pel president de la Cambra, Ernest Benach, i comptarà amb la presència dels membres del ple de la Sindicatura de Comptes, encapçalats pel síndic major, Joan Colom.

Jaume Amat i Jordi Pons han estat elegits síndics en substitució de Montserrat de Vehí i Jacint Ros i Hombravella, que abandonen el ple de la institució després d’haver-ne format part els últims sis anys. De Vehí (Girona, 1946) és inspectora de Treball i Seguretat Social i va ser nomenada síndica el 21 de febrer de 2001 a la dimissió de Ferran Termes. Jacint Ros (Barcelona, 1934) és catedràtic d’Economia de la UB i la UAB i ha estat síndic des del 25 d’octubre de 2000.

Si Amat i Pons són nous en el càrrec, Enric Genescà (Sabadell, 1942) renova mandat com a membre del ple de l’òrgan fiscalitzador del sector públic català. Des del febrer de 2004, quan va ser nomenat síndic, aquest catedràtic d’Economia de la UAB ha estat responsable, en el ple de la Sindicatura de Comptes, de la fiscalització dels departaments de la Generalitat del sector productiu (Política Territorial i Obres Públiques, Treball i Indústria, Medi Ambient i Habitatge, Comerç i Agricultura).

Síndics nous
Jaume Amat i Reyero (Barcelona, 1957) és llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona i ha fet la carrera d’Administració i Direcció d’Empreses a ESADE. Com a funcionari ha ocupat diferents càrrecs al Departament de Justícia de la Generalitat i el novembre de 2001 va ser nomenat secretari general del departament, càrrec que va ocupar fins al 2003. Des de 2004 ocupava el servei de Suport als Òrgans Judicials al Departament de Justícia de la Generalitat.

Jordi Pons i Novell (Sant Guim de Freixenet, 1968) és doctor en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de Barcelona i professor titular d’Economia Aplicada de la UB. Ha dedicat els últims anys a la docència i la recerca en l’àmbit de l’economia i les finances públiques.

La Sindicatura de Comptes celebrarà el proper dimarts 23 de gener el primer ple després d’aquestes renovacions, que quedarà integrat pels síndics següents: Joan Colom (síndic major), Jaume Amat, Agustí Colom, Alexandre Pedrós, Enric Genescà, Ernest Sena i Jordi Pons.