Reunió del primer ple renovat amb la incorporació dels nous síndics Jaume Amat i Jordi Pons

BARCELONA, 23 de gener.- El ple de la Sindicatura de Comptes de Catalunya ha celebrat avui la seva primera reunió després de la renovació de tres dels seus membres el passat mes de desembre, quan el ple del Parlament va designar Jaume Amat, Enric Genescà i Jordi Pons com a síndics de la institució fiscalitzadora.

Jaume Amat i Jordi Pons s’incorporen de bell nou al ple de la Sindicatura de Comptes, després que el Parlament de Catalunya els designés per al càrrec el passat 21 de desembre. El dijous 18 de gener van prendre possessió al despatx d’audiències del president del Parlament, que els va encoratjar a vetllar per la tasca de control i transparència que du a terme la institució fiscalitzadora.

Amat i Pons substitueixen en el ple de l’òrgan fiscalitzador Montserrat de Vehí i Jacint Ros i Hombravella, respectivament, que han complert un període de sis anys com a membres del ple de la Sindicatura de Comptes.

La Sindicatura va acomiadar De Vehí i Ros en la primera reunió del ple d’aquest any, el 10 de gener de 2007, quan el síndic major, Joan Colom, els va fer entrega d’una distinció commemorativa en reconeixement als seus anys de dedicació a la institució.

Enric Genescà, per la seva banda, ha renovat mandat. Aquest catedràtic d’Economia de la UAB va entrar a la Sindicatura el 18 febrer del 2004, en substitució de Jordi Petit, i en esgotar el seu mandat a finals del 2006, ha estat reelegit per al càrrec.