El síndic major participa a Valladolid en la segona reunió de la Conferència de Presidents dels Òrgans Autonòmics de Control Extern

BARCELONA, 23 de març.- El síndic major de la Sindicatura de Comptes de Catalunya, Joan Colom, ha participat en la reunió de la Conferència de Presidents dels Òrgans Autonòmics de Control Extern, que aplega els 12 tribunals de comptes autonòmics i que es va constituir el passat mes d'octubre a Pamplona.

BARCELONA, 23 de març.- El síndic major de la Sindicatura de Comptes de Catalunya, Joan Colom, ha participat en la reunió de la Conferència de Presidents dels Òrgans Autonòmics de Control Extern, que aplega els 12 tribunals de comptes autonòmics i que es va constituir el passat mes d’octubre a Pamplona.

La reunió, la segona des de la constitució de la Conferència de Presidents, va tenir lloc ahir a Valladolid, en la seu provisional del Consejo de Cuentas de Castilla y León. Hi van assistir els 12 presidents dels òrgans de control extern autonòmics (Navarra, Catalunya, Comunitat Valenciana, Galícia, País Basc, Andalusia, Canàries, Castella-La Manxa, Comunitat de Madrid, Illes Balears, Astúries i els anfitrions, Castella i Lleó).

Els presidents dels tribunals de comptes autonòmics han tractat sobre les relacions amb l’òrgan de control central, el Tribunal de Cuentas, i han compartit experiències pel que fa als casos de presumpta responsabilitat comptable que segueix la Fiscalia del Tribunal de Cuentas.

La formació ha estat l’altre gran eix de la trobada de presidents, que han acordat rellançar els seminaris tècnics adreçats al personal auditor amb l’objectiu de posar en comú coneixements i experiències. En aquest sentit, els presidents s’han emplaçat a continuar millorant l’aprofitament de les noves tecnologies amb una nova edició del fòrum tecnològic que va aplegar experts informàtics i auditors a València l’any passat.

El retiment de comptes de les corporacions locals ha ocupat també un lloc preeminent en l’ordre del dia de la reunió de presidents. Aquests han continuat avançant en l’elaboració del projecte de conveni amb el Tribunal de Cuentas sobre el retiment de comptes dels ajuntaments i la resta d’ens locals.

El programa de la reunió continua avui amb una jornada tècnica que ha inaugurat aquest matí el president del Consejo de Cuentas de Castilla y León, Pedro Martín Fernández. A les 10.30, una conferència-debat sobre “El control extern: Parlament i opinió pública” ha comptat amb les intervencions del president del Tribunal de Cuentas, Ubaldo Nieto de Alba; el representant espanyol del Tribunal de Comptes Europeu, Juan Ramallo Massanet; el conseller del Tribunal de Comptes de Portugal José Fernandes Farinha, i el president de la Cámara de Comptos de Navarra, Luis Muñoz.

A les 12.30 s’ha celebrat la IX edició del lliurament del Premi de la revista Auditoría Pública, que aquest any ha recaigut sobre un auditor de la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana per un treball sobre l’auditoria informàtica.

A la jornada també hi ha assistit en representació de la Sindicatura de Comptes de Catalunya el síndic Jaume Amat.