Joan Colom és nomenat síndic major de la Sindicatura de Comptes pel president de la Generalitat

BARCELONA, 10 d'abril de 2007.- Joan Colom ha estat nomenat avui síndic major de la Sindicatura de Comptes de Catalunya per un nou mandat de tres anys pel president de la Generalitat, José Montilla, en un acte oficial que ha tingut lloc avui a les 19.00 hores al Saló Torres Garcia del Palau de la Generalitat.

BARCELONA, 10 d’abril.- Joan Colom ha estat nomenat avui síndic major de la Sindicatura de Comptes de Catalunya per un nou mandat de tres anys pel president de la Generalitat, José Montilla, en un acte oficial que ha tingut lloc avui a les 19.00 hores al Saló Torres Garcia del Palau de la Generalitat.

L’acte ha estat presidit pel president de la Generalitat, José Montilla, i ha comptat amb la presència del vicepresident primer del Parlament, Higini Clotas; el president de la comissió de la Sindicatura de Comptes, Lluís Corominas, i diputats de la Cambra catalana, entre altres autoritats.

A l’acte de nomenament de Joan Colom han assistit tots els membres del ple de la Sindicatura de Comptes de Catalunya, així com el representant espanyol del Tribunal de Comptes Europeu, Joan Ramallo; el president de la secció de fiscalització del Tribunal de Comptes d’Espanya, Luis Núñez, i els presidents dels òrgans autonòmics de control extern espanyols.

Després de la lectura del decret de nomenament a càrrec del secretari del Govern, Ramon Garcia-Bragado, el síndic major ha pronunciat un discurs en què ha agraït el suport rebut del Legislatiu i l’Executiu catalans per reforçar les funcions de l’òrgan fiscalitzador. Colom ha demanat al president de la Generalitat que impulsi la reforma de la llei de la Sindicatura al més aviat possible per tal de reforçar “les competències i l’autoritat” de la institució. “La Sindicatura celebrarà l’any 2009 els 25 anys d’existència des de la promulgació de la seva llei fundacional, que data de 1984 –ha dit Colom-, una llei que ha permès posar els fonaments de la institució i consolidar les seves funcions com a òrgan de control extern al servei del Parlament de Catalunya. Passats tants anys i una sentència del Tribunal Constitucional, tenim una llei apedaçada i, en alguns camps, obsoleta i incomplerta”, ha reblat el síndic major.

El president de la Generalitat, en la seva intervenció, ha destacat que la “independència” dels òrgans de control extern contribueix a “aprofundir la democràcia” i ha afegit que aquests han de vetllar perquè els poders públics facin la feina des del respecte a la legalitat i amb la màxima eficiència. “Una de les vies de treball per completar les polítiques d’eficiènca és incrementar la transparència amb el retiment de comptes”, ha afirmat Montilla. El president s’ha mostrat partidari d’adaptar la llei de la Sindicatura de Comptes al nou Estatut d’Autonomia de Catalunya, que defineix aquesta institució com “l’òrgan fiscalitzador extern dels comptes, de la gestió econòmica i del control d’eficiència de la Generalitat, dels ens locals i de la resta del sector públic de Catalunya”. “Cal adaptar la llei de la Sindicatura al nou Estatut, amb les modificacions legals que abordarem de forma propera”, ha subratllat Montilla.

A l'acabar els discursos, i després de brindar amb cava per a celebrar el nomenament, el president Montilla ha mantingut una entrevista amb el síndic major al seu despatx del Palau de la Generalitat.