Joan Colom presideix dilluns a Barcelona la reunió del Comitè Directiu de l'Organització europea de tribunals de comptes regionals (EURORAI)

La reunió tindrà lloc a les 9.00 a la seu de la Sindicatura de Comptes

BARCELONA, 20 d’abril.- El síndic major de la Sindicatura de Comptes de Catalunya, Joan Colom, presideix el proper dilluns 23 d’abril la reunió del Comitè Directiu de l’Organització Europea de tribunals de comptes regionals (EURORAI), que tindrà lloc a les 9.00 hores a la seu de la institució a l’Avinguda Litoral de Barcelona.

A la reunió assistirà també el síndic Alexandre Pedrós, que forma part del Comitè Directiu d’EURORAI en qualitat de membre suplent.

La reunió aplegarà els presidents dels tribunals de comptes del Valais (Suïssa), Christian Melly; de l’Alta Àustria, Helmut Brückner; de l’anglesa Audit Commission, Stephen Taylor; i de la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana, Rafael Vicente Queralt, que és el secretari general d’EURORAI. El president del tribunal de comptes de Baden-Württemberg, Martin Frank, ha excusat la seva presència per motius de salut.

També hi assistiran, com a membres suplents, el president del tribunal de comptes de l’Alsàcia (França), Olivier Ortiz; el de Renània-Palatinat (Alemanya), Volker Hartloff; el Director de Salut de l’anglesa Audit Commission, Mick Waite, i el director adjunt de l’oficina de fiscalització del Valais, Peter Schnyder.

En acabar la reunió, els presidents faran una visita al Palau de la Generalitat i a l’Ajuntament de Barcelona, i caminaran per les Rambles per recórrer les parades de llibres i roses amb motiu de la diada de Sant Jordi.

Joan Colom és president d’EURORAI des de 2004. El síndic major de la Sindicatura de Comptes de Catalunya és el primer espanyol que presideix aquesta organització, que aplega una seixantena d’institucions fiscalitzadores regionals de diferents estats europeus, entre ells Gran Bretanya, França, Alemanya, Àustria, Suïssa i Països Baixos. Els 12 tribunals de comptes espanyols hi formen part.

L’Organització Europea de les Institucions Regionals de Control Extern del Sector Públic (EURORAI) es va constituir el 1992 a Manchester (Anglaterra) per iniciativa d’una quinzena d’òrgans fiscalitzadors de diferents països europeus. El seu objectiu és facilitar l’intercanvi d’experiències entre els seus membres i compartir tota aquella informació que els pugui ser útil per tal d’avançar cap a un millor control de les finances públiques.