Joan Colom presideix a Barcelona la reunió del Comitè Directiu de l'Organització europea de tribunals de comptes regionals (EURORAI)

La reunió ha tingut lloc a la seu de la Sindicatura de Comptes

BARCELONA, 23 d’abril.- El síndic major de la Sindicatura de Comptes de Catalunya, Joan Colom, ha presidit avui la reunió del Comitè Directiu de l’Organització Europea de tribunals de comptes regionals (EURORAI), que ha tingut lloc a la seu de la institució a l’Avinguda Litoral de Barcelona. Joan Colom és president d’EURORAI des del novembre de 2004.

A la reunió ha assistit també el síndic Alexandre Pedrós, que forma part del Comitè Directiu d’EURORAI en qualitat de membre suplent.

La reunió ha aplegat els presidents dels tribunals de comptes del Valais (Suïssa), Christian Melly; de l’Alta Àustria, Helmut Brückner; de l’anglesa Audit Commission, Stephen Taylor; i de la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana, Rafael Vicente Queralt, que és el secretari general d’EURORAI d’acord amb els estatuts d’aquesta organització. El president del tribunal de comptes de Baden-Württemberg, Martin Frank, ha excusat la seva presència per motius de salut.

També hi han assistit a la reunió, com a membres suplents, el president del tribunal de comptes d’Alsàcia (França), Olivier Ortiz; el de Renània-Palatinat (Alemanya), Volker Hartloff; el Director de Salut de l’anglesa Audit Commission, Mick Waite, i el director adjunt de l’oficina de fiscalització del Valais, Peter Schnyder.

El Comitè Directiu d’EURORAI s’ha centrat en la preparació del proper congrés de l’organització, que se celebrarà a la localitat suïssa de Crans-Montana el 22 d’octubre d’enguany. La institució amfitriona del VI congrés d’EURORAI és la Inspecció de Finances del Cantó del Valais i el tema de debat serà “L’auditoria davant les noves formes de finançament i de delegació dels serveis públics”. A l’endemà del congrés, el 23 d’octubre, tindrà lloc l’assamblea general d’EURORAI que haurà d’elegir un nou Comitè Directiu, d’acord amb el procediment establert als estatuts d’EURORAI.

L’executiva d’EURORAI celebrada a Barcelona ha debatut també una proposta de la Cambra de Comptes de Crimea (Ucraïna) per acollir la visita d’una delegació d’EURORAI a la institució fiscalitzadora d’aquesta república autònoma ucraïnesa.

En acabar la reunió, els membres d'EURORAI han fet una visita a l'Ajuntament de Barcelona i al Palau de la Generalitat, on han pogut visitar la sala de l'Arxiu dels Oïdors de Comptes, les arrels medievals de l'actual Sindicatura de Comptes. Després han participat en la celebració de la Diada de Sant Jordi passejant per les parades de llibres i roses de les Rambles.

El síndic major de la Sindicatura de Comptes va ser escollit president d'EURORAI al novembre de 2004. Joan Colom és el primer president d'un tribunal de comptes espanyol al capdavant d'aquesta organització, que aplega una seixantena d'institucions fiscalitzadores regionals de diferents estats europeus, entre ells Gran Bretanya, França, Alemanya, Àustria, Suïssa i Països Baixos. Els 12 tribunals de comptes espanyols hi formen part.

L'Organització Europea de les Institucions Regionals de Control Extern del Sector Públic (EURORAI) es va constituir el 1992 a Manchester (Anglaterra) per iniciativa d'una quinzena d'òrgans fiscalitzadors de diferents països europeus. El seu objectiu és facilitar l'intercanvi d'experiències entre els seus membres i compartir tota aquella informació que els pugui ser útil per tal d'avançar cap a un millor control de les finances públiques.