El síndic major assisteix a l'acte de commemoració del XVè aniversari del Tribunal de Cuentas

BARCELONA, 8 de maig.- El síndic major de la Sindicatura de Comptes de Catalunya, Joan Colom, ha assistit avui a l¿acte solemne de commemoració del XXVè aniversari de la promulgació de la Llei Orgànica del Tribunal de Cuentas, que va donar lloc a la creació de l¿òrgan fiscalitzador estatal el 12 de maig de 1982.

BARCELONA, 8 de maig.- El síndic major de la Sindicatura de Comptes de Catalunya, Joan Colom, ha assistit avui a l’acte solemne de commemoració del XXVè aniversari de la promulgació de la Llei Orgànica del Tribunal de Cuentas, que va donar lloc a la creació de l’òrgan fiscalitzador estatal el 12 de maig de 1982.

L’acte ha tingut lloc avui a les 12.00 hores a la sala de plens de Tribunal de Cuentas, a Madrid, i ha estat presidit pel Rei Joan Carles I i pel president de la institució de control, Ubaldo Nieto.

La celebració ha comptat amb la presència de les principals autoritats de l’Estat, entre elles el president del Congrés, Manuel Marín; la presidenta del Tribunal Constitucional, María Emilia Casas, i el president del Tribunal Suprem, Francisco José Hernando. En representació del Govern ha assistit el secretari d’Estat d’Hisenda, Carlos Ocaña y Pérez de Tudela.

De les institucions fiscalitzadores, han assistit el president d’INTOSAI, l’hongarès Arpád Kovács; el president d’EUROSAI, l’alemany Dieter Engel; els presidents dels òrgans de control extern autonòmics, així com consellers i ex membres del Tribunal de Cuentas.