La Sindicatura de Comptes participa en el II Congrés Català de Comptabilitat i Direcció

El síndic major, Joan Colom, assisteix a la conferència inaugural

BARCELONA, 24 de maig.- Una àmplia representació del ple de la Sindicatura de Comptes de Catalunya, encapçalada pel síndic major, Joan Colom, participarà en les jornades del II Congrés Català de Comptabilitat i Direcció que tindran lloc avui i demà a l’Escola de Negocis IESE, a l’Avinguda Pearson de Barcelona.

A la sessió inaugural del Congrés, que se celebra avui a les 15.30 hores, assistiran el síndic major, Joan Colom, i els síndics Agustí Colom, Enric Genescà i Ernest Sena, tots ells membres del ple de la institució que té encomanada la fiscalització externa dels comptes i la gestió econòmica de la Generalitat, dels ens locals i de la resta del sector públic de Catalunya.

El síndic major assistirà també al sopar de gala que tindrà lloc aquesta nit amb motiu de la celebració del IV Lliurament dels Premis de Reconeixement ACCID i el II Lliurament dels Premis de Reconeixement ACCID-ÒMINIUM CULTURAL.

L’obertura del Congrés, organitzat per l’Associació Catalana de Comptabilitat i Direcció, comptarà amb la presència del conseller d’Economia i Finances de la Generalitat, Antoni Castells.

Les sessions tindran lloc aquesta tarda i demà al matí i aplegaran destacats professionals i acadèmics del sector de l'economia i les finances, així com representants del sector empresarial català i de l'Administració Pública, que debatran sobre el Nou Pla General Comptable i les Normes Internacionals de Comptabilitat (NIC) del Sector Públic.

L'Associació Catalana de Comptabilitat i Direcció és presidida per Ferran Termes, que va ser síndic major de la Sindicatura de Comptes de Catalunya durant una dècada, entre 1991 i 2001.

Entre els participants a la conferència inaugural del Congrés, destaquen el degà del Col·legi d'Economistes de Catalunya, Jordi Conejos; el president del Col·legi de Censors Jurats de Comptes de Catalunya, Albert Folia; el president del Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers de l'Administració Local de Catalunya, Juan Ignacio Soto, i el director general de l'IESE, Jordi Canals.