El síndic major encapçala la visita d'una delegació d'EURORAI a la Cambra de Comptes de Crimea

BARCELONA, 12 de juny.- El síndic major de la Sindicatura de Comptes de Catalunya, Joan Colom, encapçala demà la visita d'una delegació de l'Organització Europea de les Institucions Regionals de Control Extern del Sector Públic (EURORAI), de la qual és president des del 2004, a la Cambra de Comptes de la República Autònoma de Crimea, a Ucraïna.

BARCELONA, 12 de juny.- El síndic major de la Sindicatura de Comptes de Catalunya, Joan Colom, encapçala demà la visita d’una delegació de l’Organització Europea de les Institucions Regionals de Control Extern del Sector Públic (EURORAI), de la qual és president des del 2004, a la Cambra de Comptes de la República Autònoma de Crimea, a Ucraïna.

La Cambra de Comptes de Crimea és membre d’EURORAI i ha convidat el Comitè Directiu de l’organització a visitar l’òrgan fiscalitzador d’aquesta regió ucraïnesa per tal d’intercanviar experiències en l’àmbit del control de les finances públiques amb els representants de l’associació, que aplega tribunals de comptes regionals i locals d’Europa, majoritàriament de països occidentals. Darrerament s’han adherit a EURORAI institucions fiscalitzadores de països de l’Europa central i oriental, com ara Eslovàquia, Eslovènia, Polònia, Rússia, i joves democràcies de l’Est com Lituània i la mateixa Ucraïna.

La delegació d’EURORAI estarà integrada també pel vicepresident de l’organització, el suís Christian Melly.

El programa de les jornades, que tindran lloc entre demà dimecres i el proper dissabte dia 16, té com a punt central la participació dels membres del Comitè Directiu d’EURORAI en un seminari amb la Cambra de Comptes de Crimea i diverses cambres regionals de comptes de Rússia sobre el control extern. En la trobada s’abordarà també la problemàtica del finançament regional a Ucraïna i Rússia, a més de la millora dels mecanismes de cooperació amb EURORAI.

Durant la seva estada a Crimea, els membres de l’executiva d’EURORAI visitaran també la seu de la Cambra de Comptes de Crimea, on seran rebuts pel seu president, Vladimir Polischuk, i mantindran diverses entrevistes amb autoritats regionals, entre les quals destaquen el president del Parlament, Anatoliy Grytsenko; el Primer Ministre de Crimea, Viktor Plakida, i l’alcalde de Ialta.

El Comitè Directiu d’EURORAI, en la seva darrera reunió a Barcelona el 23 d’abril, va aprovar el desplaçament d’una delegació a Ucraïna en resposta a la invitació de la Cambra de Comptes de Crimea, el president de la qual va demanar la visita per tal d’estretar relacions amb l’organització que presideix Joan Colom.