El síndic major participa a Crimea (Ucraïna) en un seminari d'EURORAI amb cambres de comptes russes

Les jornades han estat organitzades per la Cambra de Comptes de la República Autònoma de Crimea

BARCELONA, 21 de juny de 2007.- El síndic major de la Sindicatura de Comptes de Catalunya, Joan Colom, ha participat a Crimea (Ucraïna) en un seminari sobre fiscalització amb diverses cambres de comptes russes organitzat conjuntament per la Cambra de Comptes de la República Autònoma de Crimea i l’Organització Europea de les Institucions Regionals de Control Extern del Sector Públic (EURORAI). Les jornades han tingut lloc entre el 14 i el 16 de juny.

Colom ha encapçalat la visita d’una delegació del Comitè Directiu d’EURORAI a Crimea, integrada pel vicepresident de l’organització, el suís Christian Melly i dos tècnics de la secretaria general d’EURORAI.

La delegació va ser rebuda pel president de la Cambra de Comptes de la República Autònoma de Crimea, Vladimir Polischuk, i el seminari va comptar amb participació dels presidents de diversos òrgans de control extern de regions de la Federació Russa, com ara Rostov, Moscou, Krasnodar, Sant Petersburg i Novgorod. També van participar en les jornades el president del Parlament de Crimea, Anatoliy P. Grytsenko, el cap del govern autonòmic, Viktor Plakida, així com altres representants gubernamentals, entre ells el ministre de Finances, Vyacheslav V. Busarev.

Les jornades s’han desenvolupat a la seu de la Cambra de Comptes de Crimea, ubicada en l’edifici del Parlament regional, a Simferopol, i a la localitat costanera de Ialta, emplaçament històric que el 1945 va acollir la visita de Churchill, Roosevelt i Stalin per a la signatura de l’acord del mateix nom al final de la Segona Guerra Mundial, al Palau de Livadia, on EURORAI va celebrar una de les reunions.

El seminari ha tingut com a tema central el control extern de les finances regionals. Els representants ucraïnesos i russos han posat de manifest les dificultats per dur a terme un control adequat i eficient en els seus territoris i han valorat la col·laboració amb EURORAI com una plataforma d’intercanvi d’experiències i contactes amb els països de l’Europa occidental.

Tant la Cambra de Comptes de Crimea com les de les regions russes de Moscou i Rostov són membres d’EURORAI, i al finalitzar les jornades altres regions de l’extinta URSS van mostrar el seu interès a col·laborar amb l’associació.

El president de l’òrgan fiscalitzador de Sant Petersburg va anunciar que demanarà formalment l’adhesió a EURORAI perquè el pròxim Comitè Directiu de l’organtizació, previst per a la tardor, pugui donar curs a la seva sol·licitud.

EURORAI ha registrat darrerament la incorporació d’institucions fiscalitzadores de països de l’Europa central i oriental, com ara Eslovàquia, Eslovènia, Polònia, Rússia, i joves democràcies de l’Est ,com Lituània i la mateixa Ucraïna.

El Comitè Directiu d’EURORAI, en la seva darrera reunió a Barcelona el 23 d’abril, va aprovar el desplaçament d’una delegació a Ucraïna en resposta a la invitació de la Cambra de Comptes de Crimea, el president de la qual va demanar la visita per tal de fer més estretes relacions amb l’organització que presideix Joan Colom.