La Sindicatura de Comptes assisteix a la Jornada dels Economistes amb la participació de quatre síndics en les sessions de treball

BARCELONA, 7 de novembre de 2007.- La Sindicatura de Comptes de Catalunya, la institució fiscalitzadora del sector públic de Catalunya, tindrà aquest any una participació activa en la Jornada dels Economistes, que es desenvolupen durant tot el dia de demà a l'Hotel Fira Palace de Barcelona. Les jornades d'enguany comptaran amb la participació del síndic major de la Sindicatura de Comptes, Joan Colom, i dels síndics Alexandre Pedrós, Enric Genescà i Jordi Pons, titulars dels departaments de l'òrgan fiscalitzador que s'ocupen del sector local, del sector productiu i del sector de formació i cultura, respectivament. També hi participarà el catedràtic Jacint Ros Hombravella, que va ser síndic de la Sindicatura de Comptes fins al gener d'aquest any.

El síndic major, Joan Colom, assistirà a la inauguració i a les sessions del matí de les jornades del Col·legi d'Economistes de Catalunya, que aquest any estan dedicades a debatre el paper dels economistes davant dels nous reptes socials, com ara l'habitatge, la pobresa, la dependència, la responsabilitat social de l'empresa i les condicions laborals en el mercat globalitzat, entre alguns dels temes que s'hi tractaran.

Els síndics Pedrós, Genescà i Pons intervindran en diferents sessions de treball de les Jornades, així com una auditora supervisora de la Sindicatura de Comptes, que també intervindrà com a ponent en una de les taules de debat.

El síndic Alexandre Pedrós, catedràtic d'Economia aplicada de la Universitat de Barcelona, participarà com a ponent en la sessió de treball dedicada al “Segon projecte de reforma de l'Impost de Successions”, programada per demà dijous a les 11.30 hores.

A la tarda, a les 16.00 hores, el síndic Enric Genescà, catedràtic d'Economia de l'empresa de la Universitat Autònoma de Barcelona, presidirà la taula de treball sobre “Comptabilitat i auditoria en el sector públic”, en la qual intervindrà com a ponent la supervisora del departament sectorial D de la Sindicatura, que entre altres fiscalitza les universitats públiques i la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió.

També a la tarda, el síndic Jordi Pons, professor d'Economia Aplicada de la Universitat de Barcelona –en excedència-, coordinarà la sessió de treball que té com a tema “Cohesió i creixement: la importància del capital social i del capital humà”.

De la seva banda, l'ex síndic Jacint Ros Hombravella coordinarà la taula sobre l'”Avaluació i eficiència de la despesa pública en política social”.

Les Jornades del Col·legi d'Economistes, que seran inaugurades pel president de la Generalitat, José Montilla, aplegaran experts del món de l'economia i les finances.