El síndic major assisteix a l'acte de lliurament del III Premi Internacional Comte de Barcelona al president de la Comissió Europea

BARCELONA, 16 de novembre de 2007.- El síndic major de la Sindicatura de Comptes de Catalunya, Joan Colom, assisteix avui a l'acte de lliurament del III Premi Internacional Comte de Barcelona al president de la Comissió Europea, José Manuel Durao Barroso.

L'acte institucional té lloc avui a les 13.00 hores al Reial Monestir de Santa Clara de Pedralbes i serà presidit pels Reis d'Espanya, Joan Carles i Sofia. A les 14.00 hores s'oferirà un dinar als convidats amb el visionat del curtmetratge “Els colors d'Europa”.

Joan Colom és síndic major de la Sindicatura de Comptes de Catalunya des de 2004, i ha estat membre del Parlament Europeu durant 18 anys, i vicepresident de l'Eurocambra entre 1999 i 2004.

El guardó que en aquesta tercera edició es concedeix a Durao Barroso l'atorga la Fundació Comte de Barcelona, constituïda el 1986 per l'editor del diari La Vanguardia, Javier Godó, comte de Godó.

En les dues edicions anteriors, el premi Comte de Barcelona ha estat atorgat al diari nord-americà The New York Times, per la cobertura informativa dels atemptats de l'11 de setembre, i al Moviment Internacional de la Creu Roja i la Mitja Lluna Roja, pel seu compromís amb els drets humans i el diàleg intercultural.

A l'acte d'avui al Monestir de Pedralbes hi estan convidades nombroses personalitats del món polític i cultural català i espanyol.