La Sindicatura de Comptes aprova el treball especial de revisió entre iguals de la Cambra de Comptes d'Andalusia

El treball ha estat realitzat conjuntament amb la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana

Barcelona, 24 de juliol de 2019

La Sindicatura de Comptes ha aprovat el treball especial de revisió entre iguals –peer review en anglès– de la Cambra de Comptes d’Andalusia, realitzat conjuntament per un equip d’auditors de la institució catalana i de la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana.

El treball consisteix en una revisió voluntària, externa i independent de l’activitat de la Cambra de Comptes d’Andalusia portada a terme pels seus homòlegs català i valencià, d’acord amb l’abast i els objectius definits en el Memoràndum d’entesa que els tres òrgans intervinents van subscriure l’any 2017.

L’objectiu de la revisió és avaluar tant la qualitat com l’efectivitat de la funció fiscalitzadora de la Cambra en l’exercici 2016 i aportar suggeriments de millora.

En el treball s’han avaluat aspectes relatius a la independència, la transparència i el bon govern de la institució andalusa, i també el compliment de la normativa legal que regeix l’actuació de la Cambra i l’observança de les normes professionals d’auditoria reconegudes internacionalment en l’elaboració dels seus informes.

Amb aquesta iniciativa, la Cambra de Comptes d’Andalusia ha volgut sumar-se a les entitats fiscalitzadores que darrerament s’han sotmès de forma voluntària a una revisió entre iguals amb l’objectiu d’obtenir una avaluació externa i independent de la seva feina. Recentment el Tribunal de Comptes d’Espanya va ser objecte d’un peer review a càrrec del Tribunal de Comptes  Europeu i del Tribunal de Comptes de Portugal.