El síndic major lliura el I Premi Ferran Termes en l'acte inaugural del Congrés Català de Comptabilitat i Direcció

El guardó rep el nom de qui va ser síndic major de la Sindicatura de Comptes entre els anys 1991 i 2001

Barcelona, 29 de maig de 2015

El síndic major de la Sindicatura de Comptes, Jaume Amat, va participar ahir en l'acte inaugural del VI Congrés Català de Comptabilitat i Direcció amb el lliurament del I Premi Ferran Termes, atorgat al jurista i exdegà del Col·legi d'Advocats de Barcelona Jaume Alonso Cuevillas.

El Premi Ferran Termes, homenatge a qui fou síndic major de la Sindicatura de Comptes entre els anys 1991 i 2001, és un guardó que concedeixen l'Associació Catalana de Comptabilitat i Direcció (ACCID), el Col·legi d'Economistes de Catalunya, el Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers d'Administració Local, el Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya i la mateixa Sindicatura, per fomentar els treballs de recerca i divulgació sobre la millora de la transparència i l'eficiència de la gestió pública. El premi es convocarà cada dos anys.

El VI Congrés Català de Comptabilitat i Direcció, espai de trobada dels professionals de la comptabilitat i la direcció d'empreses, té lloc els dies 28 i 29 de maig a la Universitat Abat Oliba CEU de Barcelona. A les jornades hi ha assistit el síndic Joan-Ignasi Puigdollers i la síndica Emma Balseiro i també personal d'auditoria de la Sindicatura de Comptes.

La inauguració, ahir, va anar a càrrec del conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, Felip Puig, i del president de l'ACCID, el catedràtic d'Economia Oriol Amat, i va comptar amb la intervenció del president de la Borsa de Barcelona, Joan Hortalà, qui va pronunciar una conferència titulada "L'economia de la transparència".

El programa del Congrés inclou diverses conferències i sessions de treball relacionades amb les novetats comptables i fiscals per al 2015, l'ús d'indicadors de responsabilitat social a les cooperatives i els nous instruments per a la millora de la solvència a les petites i mitjanes empreses, entre altres.