La Sindicatura, en 2 minuts

Benvinguts a la Sindicatura de Comptes de Catalunya, l'òrgan fiscalitzador extern dels comptes, de la gestió econòmica i del control d'eficiència del sector públic de Catalunya. La Sindicatura de Comptes va ser creada per llei l'any 1984, tot i que està recollida en l'Estatut d'autonomia del 1979. És una institució independent de l'Executiu ja que la seva missió és dur a terme el control extern de les entitats del sector públic, tant de la Generalitat com de l'àmbit local, mitjançant els informes de fiscalització. Els informes són aprovats pel Ple de la Sindicatura, format per set síndics, que treballen amb plena independència i professionalitat al capdavant d'equips d'auditoria. El síndic major exerceix la representació exterior i la direcció interior de la Sindicatura.

+ Llegir-ne més

Els síndics compareixen davant la Comissió del Parlament per presentar tres informes

Barcelona, 6 de juny de 2019

Els membres del Ple de la Sindicatura de Comptes, encapçalats pel síndic major, Jaume Amat, han comparegut aquest matí davant la Comissió de la Sindicatura del Parlament per presentar tres informes de fiscalització.

La Comissió s'ha reunit a les 10:00 hores per tramitar els informes següents:

•    Informe 29/2018, sobre el Compte general de la Generalitat de Catalunya, exercici 2016.

•    Informe 1/2019, sobre l'anàlisi dels comptes de les empreses públiques, els consorcis, les fundacions i les entitats autònomes no administratives de la Generalitat de Catalunya, exercicis 2015 i 2016.

•    Informe 3/2019, relatiu al Consell Català de l'Esport, exercici 2016.

L'informe relatiu al Compte general de la Generalitat, exercici 2016, va començar la seva tramitació en Comissió amb el nomenament de la ponència informativa el passat dia 14 de febrer. En la sessió d'avui el síndic major ha fet una breu presentació del contingut de l'informe i els portaveus dels grups representats a la Comissió s'hi han pronunciat favorablement. D'acord amb el que preveu el reglament del Paralment, el dictamen de la Comissió, que inclou l'informe i el Compte general de la Generalitat, ha de ser sotmès a votació al Ple del Parlament.

El segon dels informes que ha debatut avui la Comissió és el relatiu a l'anàlisi dels comptes de les entitats que formen part del sector públic no administratiu. El treball és un estudi de les principals dades econòmiques i financeres de les 159 entitats existents a finals del 2016, incloent empreses públiques –entitats de dret públic (EDP) i societats mercantils–, consorcis, fundacions i entitats autònomes de caràcter comercial, amb participació majoritària directa o indirecta de la Generalitat. Les conclusions d'aquest informe les ha presentat davant la Comissió el síndic major, Jaume Amat.

A l'últim, l'informe sobre el Consell Català de l'Esport inclou la fiscalització de la liquidació del pressupost de l'exercici 2016 i la revisió del compliment de la legalitat en els àmbits comptable, pressupostari, de la contractació, de subvencions i de les retribucions del personal. L'exposició sobre aquest  informe ha anat a càrrec del síndic Jordi Pons, qui al Ple de la Sindicatura té atribuïda la fiscalització dels departaments de Cultura, Ensenyament, Presidència i de les universitats públiques de Catalunya.

Darrers informes publicats Darrers informes publicats

Informe 4/2020

Patronat de la Muntanya de Montserrat. Exercici 2017

Informe 3/2020