La Sindicatura, en 2 minuts

Benvinguts a la Sindicatura de Comptes de Catalunya, institució creada a l'empara de l'Estatut d'autonomia del 1979 i òrgan fiscalitzador extern dels comptes, de la gestió econòmica i del control d'eficiència de la Generalitat, dels ens locals i de la resta del sector públic de Catalunya. La definició de les funcions de la Sindicatura, recollida en l'Estatut d'autonomia vigent, posa l'accent en els trets essencials d'aquesta institució: és un òrgan de control perquè la seva funció és fiscalitzar la gestió econòmica i financera de les entitats públiques, verificar el respecte de la legalitat i avaluar l'eficiència i l'eficàcia de les seves operacions; du a terme el control extern, perquè actua amb independència dels governs i, tot i tenir dependència orgànica del Parlament, té plena autonomia organitzativa, funcional i pressupostària; i el seu àmbit competencial abasta tot el sector públic de Catalunya, és a dir, l'Administració de la Generalitat, l'Administració local i tots els ens que en depenen.

+ Llegir-ne més

Els síndics compareixen davant la Comissió del Parlament per presentar tres informes

Barcelona, 6 de juny de 2019

Els membres del Ple de la Sindicatura de Comptes, encapçalats pel síndic major, Jaume Amat, han comparegut aquest matí davant la Comissió de la Sindicatura del Parlament per presentar tres informes de fiscalització.

La Comissió s'ha reunit a les 10:00 hores per tramitar els informes següents:

•    Informe 29/2018, sobre el Compte general de la Generalitat de Catalunya, exercici 2016.

•    Informe 1/2019, sobre l'anàlisi dels comptes de les empreses públiques, els consorcis, les fundacions i les entitats autònomes no administratives de la Generalitat de Catalunya, exercicis 2015 i 2016.

•    Informe 3/2019, relatiu al Consell Català de l'Esport, exercici 2016.

L'informe relatiu al Compte general de la Generalitat, exercici 2016, va començar la seva tramitació en Comissió amb el nomenament de la ponència informativa el passat dia 14 de febrer. En la sessió d'avui el síndic major ha fet una breu presentació del contingut de l'informe i els portaveus dels grups representats a la Comissió s'hi han pronunciat favorablement. D'acord amb el que preveu el reglament del Paralment, el dictamen de la Comissió, que inclou l'informe i el Compte general de la Generalitat, ha de ser sotmès a votació al Ple del Parlament.

El segon dels informes que ha debatut avui la Comissió és el relatiu a l'anàlisi dels comptes de les entitats que formen part del sector públic no administratiu. El treball és un estudi de les principals dades econòmiques i financeres de les 159 entitats existents a finals del 2016, incloent empreses públiques –entitats de dret públic (EDP) i societats mercantils–, consorcis, fundacions i entitats autònomes de caràcter comercial, amb participació majoritària directa o indirecta de la Generalitat. Les conclusions d'aquest informe les ha presentat davant la Comissió el síndic major, Jaume Amat.

A l'últim, l'informe sobre el Consell Català de l'Esport inclou la fiscalització de la liquidació del pressupost de l'exercici 2016 i la revisió del compliment de la legalitat en els àmbits comptable, pressupostari, de la contractació, de subvencions i de les retribucions del personal. L'exposició sobre aquest  informe ha anat a càrrec del síndic Jordi Pons, qui al Ple de la Sindicatura té atribuïda la fiscalització dels departaments de Cultura, Ensenyament, Presidència i de les universitats públiques de Catalunya.

Darrers informes publicats Darrers informes publicats

Informe 14/2019

Consell Comarcal d'Osona i consorcis dependents. Exercici 2016